fredag den 24. maj 2013

Cannes epilog 2013

Festen er forbi. Ikke officielt, men jeg lister ud af bagdøren før de sidste film screenes og juryen afsiger sine kendelser.
Hvad Steven, Nicole, Ang og de andre beslutter sig til, har vi ingen anelse om.
Men jeg kan ikke vente.

Hvis det stod til mig, med de oplevelser jeg har haft, og forbehold for de film jeg ikke har set, bliver mine domme som følger:

Bedste film: Inside Llewyn Davis, Coen-brødrene.
Bedste manus: The Past, Asghar Fahradi
Juryens Grand Prix: Nebraska, Alexander Payne

Bedste mandlige hovedrolle: Michael Douglas i Behind the Candelabra
Bedste kvindelige hovedrolle: Berenice Bejo i The Past

Naturligvis bliver det ikke sådan.
Jeg er ikke filmkritiker, men heller ikke blandt dem tegner sig nogen klar tendens.

Det har igen været en fantastisk oplevelse at være en del af festen og højtideligholdelsen af filmkunsten.
Men jeg er ude. Sidder i lufthavnen i Nice og mærker Cannes sive ud af mig.
C'est fini. Au revoir...

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start